Företagsresenärer allt vanligare på campingen

Publicerad 7/12, 2017 kl. 14:26

Det blir allt vanligare att företag checkar in på de svenska campingplatserna. Sveriges ledande campingkedja First Camp, ser en tydligt uppåtgående i trend i hela landet. Entreprenadbolag och försäljare hör till dem som bokar mest.

“Redan 2016 bokade företagen 65 324 gästnätter hos oss. Det är ännu för tidigt att summera 2017 men vi ser en starkt uppåtgående trend. Inom fem år är jag övertygad om att vi minst dubblerat denna siffra och börjar närma oss ett läge där halva vår omsättning är utanför det klassiska turistsegmentet”, säger Unni Åström, VD, First Camp.

Sett till omsättning så står företagens bokningar för 20% av First Camps omsättning, trots att man inte  aktivt  bearbetat  det  nya affärssegmentet. För  att  möta  efterfrågan  lanserar First  Camp  nu företagserbjudandet Smart Stay.

Med Smart Stay hoppas landets ledande campingkedja locka ännu fler moderna företag till destinationerna. First Camp ser redan en ökad efterfrågan på alla destinationer, från Luleå i norr till Malmö i söder. 

 

Nyhetsbrev

PDi TV

Info

×