Hilti lanserar Hilti Verktygsservice – 3 dagar eller kostnadsfritt

Publicerad 26/4 kl. 15:24

Hilti Verktygsservice revolutionerar branschen och garanterar att utrustningen repareras, servas och skickas tillbaka till kunden inom tre arbetsdagar från upphämtning – annars blir servicen kostnadsfri.

Utöver snabbhetslöftet på tre dagar innebär Hilti Verktygsservice en helt kostnadsfri period som löper i upp till två år efter verktygsköpet och omfattar arbetskostnad, reservdelar, upphämtning och transport.

När den kostnadsfria perioden upphör får kunden ett fast kostnadstak för reparationskostnader under verktygets hela livslängd. Efter en betald reparation ingår tre månaders kostnadsfri period. Dessutom gäller livstids garanti (vilket bedöms vara minst 10 år) på tillverknings- och materialfel.

Hiltis löfte om tre dagars servicetid börjar gälla när verktyget hämtas upp. Verktyget transporteras till Hiltis servicecenter i Arlöv för fullständig genomgång, reparation, service och rengöring. Därefter skickas det tillbaka till kundens arbetsplats eller kontor. Hilti kan garantera att servicen utförs på tre dagar eftersom företaget äger och kontrollerar hela processen.

Henrik Andersson, chef för Kundservice på Hilti, förklarar:

”Våra verktyg håller extremt hög kvalitet och går sällan sönder men om det väl händer så vill vi ge våra kunder snabb, trygg och enkel service. Vi har genomfört stora investeringar i vår infrastruktur för reparation och transport, och nu har vi kommit så långt att vi kan lova en servicetid på 3 dagar. Om vi inte håller tidslöftet tar vi på oss kostnaden.”

”Detta innebär att våra kunder kan sköta sin verksamhet med full kostnadskontroll och ha sina verktyg maximalt tillgängliga, vilket ger bättre planeringsmöjligheter och bättre lönsamhet.”

För varje produkt i sortimentet har Hilti ett engagerat team med välutbildade servicetekniker som är experter inom sitt område. De tar isär, analyserar, underhåller, rengör och testar verktygen, vilket innebär att verktygen fungerar så gott som nya när de lämnar serviceanläggningen.

”Några klick på hemsidan eller ett telefonsamtal till vår kundservice är allt som behövs för att få tillgång till våra experter – och därefter tar vi hand om allt”, tillägger Henrik.

”Det behövs ingen registrering när verktygen köps och vi frågar inte efter inköpsbevis eller kvitton, vilket gör processen snabb och enkel.”

www.hilti.se

 

Nyhetsbrev

AAA - Soliditet
PDi TV

Info

×