Hilti satsar på verktygsservice

Publicerad 3/5 kl. 15:30

Hilti fortsätter att satsa på service och expanderar Hilti Verktygsservice genom nya lokaler i Arlöv. Den utökade kapaciteten är en del i satsningen på en branschledande service, där målet är att fortsätta öka nuvarande servicegrad på 98 %.

Med sin Verktygsservice, garanterar Hilti att utrustningen repareras, servas och skickas tillbaka till kunden inom tre arbetsdagar från upphämtning – annars blir servicen kostnadsfri.

Via Verktygscenter i Arlöv, hanterar Hiltis servicetekniker order till både den svenska och danska marknaden. Satsningen innebär expansionsmöjligheter upp till 140.000 order per år, där över 98 % av verktygen repareras samma dag som de anländer. Att Hilti fortsätter att investera lokalt är en del av företagets mål kring servicelöftet och att ha full kontroll över hela processen är en förutsättning för att kunna garantera den höga servicenivån.

Den 15 mars invigdes de nya lokalerna i Arlöv, med en total yta på 1710 kvm.

 

Hilti Verktygservice

Hilti Verktygsservice garanterar att utrustningen repareras, servas och skickas tillbaka till kunden inom tre arbetsdagar från upphämtning – annars blir servicen kostnadsfri.

Utöver snabbhetslöftet på tre dagar innebär Hilti Verktygsservice en helt kostnadsfri period som löper i upp till två år efter verktygsköpet och omfattar arbetskostnad, reservdelar, upphämtning och transport.

När den kostnadsfria perioden upphör får kunden ett fast kostnadstak för reparationskostnader under verktygets hela livslängd. Efter en betald reparation ingår tre månaders kostnadsfri period.

Dessutom gäller livstids garanti (vilket bedöms vara minst 10 år) på tillverknings- och materialfel. 

Nyhetsbrev

PDi TV

Info

×