MCS har utvecklat ett banbrytande integrerat säljstöd för uthyrningsbranschen - MCS CRM

Publicerad 26/6 kl. 16:52

MCS är ett specialistföretag som utvecklar marknadsledande uthyrningsprogram. De har integrerat ett banbrytande säljstöd, MCS CRM, för hantering av kundrelationer i uthyrningssystemet MCS-rm.

MCS-rm har specialutformats för att uppfylla uthyrningsbranschens specifika behov och nu kombineras hantering av kundrelationer och uthyrning i en enda lättanvänt system. Det hjälper uthyrningsföretagen att vårda sina värdefulla kundrelationer samtidigt som alla försäljningsmöjligheter tillvaratas och maximeras. 

MCS-rm överbryggar klyftor mellan olika avdelningar genom att relevant information lätt blir tillgänglig för alla medarbetare, så att de kan uppfylla kundlöften och vinna deras förtroende. Ett lättanvänt system för att nå viktig kund, uthyrning och marknadsinformation gör det enklare för er personal att tillgodose era kunders specifika behov, säkerställer att problem löses snabbt och ger därför en förstklassig kundservice. Säljare och andra mobila medarbetare kan komma åt kunddata vart de än är genom att använda den mobila versionen, MCS CRM Mobil.

Nick Thomson, försäljningschef på MCS, beskriver hur uthyrningsföretag kan dra nytta av MCS integrerade CRM: ”Ett samtal, en avtalad tid, åtgärd eller aktivitet kan schemaläggas för alla som använder MCS-rm, oavsett om de arbetar med försäljning, ekonomi, jobbar i verkstaden, på lagret eller med uthyrning. En försäljare kan skapa åtgärder som uthyrare sedan ska följa upp. Möten, samtal och åtgärder kan även synkroniseras och sparas i respektive användares Outlook-kalender, och mobila medarbetare kan få en iCal-feed så att de kan spara den senaste informationen om sina avtalade tider på mobilen och inte missar något.”

MCS CRM kan dessutom integreras i Microsoft Office och populära e-postverktyg för marknadsföring t.ex. MailChimp. Integrationen i MailChimp gör det möjligt att ta fram tidsenliga, kundanpassade marknadsföringskampanjer baserade på fördefinierade kundsegment för potentiella och existerande som skapats och sparas i MCS-rm. Eventuell begäran av avregistrering hanteras också automatiskt i MCS-rm efter varje utskick, så att er kunddata hålls uppdaterad samtidigt som ni får en översikt över de senaste e-postkampanjerna.

MCS CRM ger insikt i hur framgångsrika er försäljningsaktiviteter varit. Nick förklarar: ”Era säljare kan fokusera på att omvandla offerter till beställningar och potentiella kunder till nya kunder och boka in arbetsuppgifter för uppföljning. Försäljningschefen kan analysera offerter man vunnit eller förlorat, se sina egna och teamets aktiviteter samt få en överblick av den aktuella försäljningsprognosen som hjälp för att uppskatta framtida intäkter.”

Nyhetsbrev

AAA - Soliditet
PDi TV

Info

×