De startar maskinsajt för nya medielandskapet

Publicerad 24/2 kl. 17:08

Vid årsskiftet startade Maskinkanalen, en nyhetskanal för den svenska maskinbranschen. Maskinkanalen levererar sitt material via sociala medier och på den egna sajten och satsar hårt på rörliga bilder.

Maskinkanalen riktar sig till personal, entreprenörer och leverantörer av maskiner och utrustning till anläggningsbranscherna samt jord- och skogsbruk. Bakom satsningen står tre kända ansikten som arbetat med marknadsföring, foto och film under många år, nämligen Joakim Barath och Jimmy Karlsson som tidigare arbetade för tidningen Entreprenadaktuellt, samt Jonny Eklund, tidigare marknadsansvarig Hüllert Maskin AB och teleskoplastarleverantören Merlo. Joakim Barath är känd framför kameran sedan tidigare, Jimmy Karlsson har en egen bakgrund som skogsentreprenör och Jonny Eklund har lång erfarenhet av både teknik, hydraulik och maskiner.

Maskinkanalen levererar nyheter, information och annonser via den egna sajten maskinkanalen.se, samt via Facebook, Instagram och YouTube. Samtidigt som Maskinkanalen levererar nyheter till sina läsare och följare erbjuder man även tjänster inom film, foto och marknadskommunikation.

Nyhetsbrev

PDi TV

Info

×